fredag den 17. marts 2017

Jensen mobilvanter

Jeg vidste, med det samme jeg så opskriften på disse vanter, at dem MÅTTE jeg bare strikke.
Mønstret kommer fra bogen "Lun strik" af Marianne Østergaard.


I mønstret er tommelfingerhullet dannet ved at man strikker frem og tilbage over 10 pinde, men da jeg hader at strikke to-farvet mønster på vrangpindene, har jeg vendt hullet fra lodret til vandret og det fungerer fint. Både når man strikker det og når man bruger vanterne. Jeg har strikket 1 p i bundfarven efter hjerteborten og derefter lukket 9 m af til tommelfingerhullet og slået 9 nye m op på den efterfølgende pind.



Jeg har strikket af rester på p nr 3.


Vanterne skal foræres til en som har en hund, som rent faktisk hedder Jensen :-)



1 kommentar :

  1. Ihhh hvor er de skønne. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med navnet på skribenten, men tak forkigget og inspiration.
    God weekend

    SvarSlet