lørdag den 29. februar 2020

Pflastersteine Cobblestones eller Brosten sokker



Endnu en gratis Ravelry opskrift afprøvet i et forsøg på at minimere mængden af strømpegarn i mit garnlager.  Ja, og selvfølgelig også for at have et større udvalg af lækre sokker i min skuffe :-)

Designeren hedder Bea John og opskriften findes her.

Jeg er inspireret af Cias Bod Podcast og hendes #freesocks2020, men dette par sokker er ikke en del af den knit-a-long.



Jeg fandt 2 forskellige garnrester i næsten samme farve og tænkte, at de måtte strikkes fra tåen og op, så de kunne blive så lange som garnet rakte.



For ikke at garnforskellen skulle kunne ses for tydeligt er de strikket helisk.
Se hvordan Jen gør det her.



Når man strikker fra tåen og op, bruges oftest en venderækkehæl, men det passer ikke min høje vrist og jeg blev derfor glad, da jeg strikkede Alcedo Socks og fandt ud af at man kunne lave en anden smart hæl med plads til vristen.

Hælen kan ses her.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar