lørdag den 19. september 2020

Broken Seed Stitch Socks

Det her er altså et sjovt mønster. 
Find mønstret og se billeder af de fine varianter med selvstribende garn på Ravelry

Herunder har jeg strukket mønstret, så man kan se hvordan hver anden omg er lys og hver anden mørk.

Man skal vide hvordan man strikker en sok, da mønstret mere har form af en vejledning.

Jeg har brugt forskellige strømpegarnsrester, 72 m og en pind 2,25.

Til dette mønster er det smart at bruge helical knitting for at undgå overgangen, når der skiftes farve for hver omgang.

Se på billedet herunder, hvordan de to farver løber rundt om sokken som en lang spiral. 

 Husk at tage en enkelt maske ud efter ribben, så antallet af masker på benet bliver ulige. Tag den ekstra maske ind igen, inden du laver hælen. På billedet herover har jeg slået den ekstra maske op og dermed et ulige antal masker. Der har jeg ikke på det første stykke efter ribben på billedet herunder.

Hvis man har en uens strikkefasthed, viser det sig tydeligt i dette mønster. Jeg håber det jævner sig lidt ud, når sokkerne bliver vasket.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar