lørdag den 15. august 2020

Sommerkyse og vanter til baby

























Jeg har strikket Marte Helgetuns søde Sommerkyse. Den ligger som et gratis mønster på Ravelry.

Jeg strikkede i Cotton Wool fra Stof og Stil. Jeg valgte den størrelse, der starter med 66 m og strikkede på pind 3.


 Kysen er virkelig sød og jeg har glædet mig til at give den i barselsgave.



Jeg synes der skulle et par vanter med og her har jeg prøvet at give ideen videre:

Slå 32 m op (Plus evt en ekstra m. Så kan sidste m på 1. omgang strikkes sammen med 1. m på 2. omgang. Så opnår man en pæn overgang der hvor omgangen samles). Start med et stykke rib, så en hul-kant og vantens "hånd" i mønster.

Når vanten er ved at nå sin endelige længde, strikkes m sammen to og to et par gange med en omgang ret i mellem.  Klip tråden og træk den gennem de sidste m og hæft enderne.

Lav en snor, der er lang nok til at trække igennem hullerne og binde sløjfe.






Ingen kommentarer :

Send en kommentar