lørdag den 5. september 2020

Thunder and lightning Socks

Thunder and lightning er et par mega fine sokker. De er sjove at strikke, de er lækre elastiske og sidder godt. Det er et gratis mønster, som du kan finde på Ravelry.

Jeg strikkede først de grå og nåede vist ikke helt at læse mønstret, men fine er de med de drejede retmasker ned over foden. De lyserøde, som jeg måtte lave straks de grå var færdige, er endnu finere. Nu med det rigtige mønster på foden 😉

De grå sokker er strikket i Garnstudio DROPS Nord på pind 2 og 2,25.

De lyserøde er strikket i Filcolana Arwetta kun på pind 2,25 og det er en god ide, da de bliver lidt stramme i det øverste mønstrede stykke. Efter erfaringen med de grå, valgte jeg også at lave de lyserøde et nummer større efter ribkanten.





"Knopperne" er lidt omstændige at lave, men der er kun få af dem og de er bare mega søde.
Jeg forsøgte mig med at strikke som en venstrehåndet. mens jeg lavede knopperne. Så kunne jeg strikke frem og tilbage uden at vende arbejdet. Det er ikke helt let, men det lader sig gøre. Og man kommer vel efter det 😎


Ingen kommentarer :

Send en kommentar