lørdag den 24. oktober 2020

Te med smag af efterår og vinter


Når efteråret banker på er det tit rart med lidt ekstra hygge indenfor. Vi eksperimenterer med at tilsætte teen ekstra smag og styrke. Forslagene nedenfor er alle afprøvet med en sort Earl Grey.


Min mormor havde altid en citron til mig, så jeg kunne få en skive i min te, når jeg var på besøg hos hende. Det frisker dejligt op og er især godt, hvis man har en begyndende ondt i halsen.

I efteråret er det også godt med kanel. Når jeg laver et stort glas the (3½ dl), så passer et stykke kanel på 2-3 cm.


2 hele kardemommekapsler er også dejligt.

Prøv også et stykke ingefær eller gurkemeje (på størrelse med et lillefingerled). Husk at skrælle krydderierne og skær dem i tynde skiver.


Har du andre gode bud på at "spice" teen lidt op, så kommenter endelig.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar